2009. január 24., szombat

kis történetek

Ma szombat van, ez is úgy telt mint a többi nap.
Tegnap este a Fókusz műsorában volt egy riport, hogy az óvodában kell e elmagyarázni,hogy nem a gólya hozza a kisbabát.Nagyon szépen bemutatták a gyerkőcöknek a terhesbabán hogyan történik a szűlés.Lehetet szavazni a nézőknek is.Sokan nem tartják jó ötletnek.Szerintem egy nagy csoportos értelmes, felfogja.(nevelés kérdése).Még mindig jobb ott mint az utcán a nagyobb gyerekektől amit hall.
Van egy aranyos kis történetem.
A nagyobbik lányom nagy csoportos óvodás volt és egyszer úgy jött haza,"Na nekem többet ne mond,hogy a gólya hozza a kisbabát,mert a Zsuzsika mondta az anyukájának a hasában van a baba
ott hordja és nemsoká megszületik."Na tessék ellehet kezdeni a felvilágosítást.Hát elkezdtem
mondani na gyere leülünk értelmes kislány vagy biztos meg tudjuk mi ezt beszélni.Elmondtam neki igen ez így van a mama pocijában fejlődik,hogyan meddig.DE rákérdezett,de onnan hogy jön ki?
Ezt a kérdést is megbeszéltük.Lánykám annyira meg értette,többször nem is kérdezett semmit.Nagyon féltem megkérdi hogy kerül oda be?de ez elkerülte a figyelmét.
Egyszer megkérdezte jöhet ő egy fiúval kézen fogva haza ez ígyjó?Igen ez természetes egy lány és fiú járhat kézen fogva,ez a barátság jele,nagyobb korban már ez szerelem jele is lehet.-válasz
én máris szeretem.Majd meg ettem,egy 5 éves gyerek.
Amikor a harmadik gyermekemmel terhes lettem negyedik osztályos volt.amikor már látszott rajtam újból elő vettük a témát,illosztrált tankönyvvel együtt.Akkor már az elejétől a végéig ki
tárgyaltuk.Amikor megszületett a kisbaba sírva jótt be a szülőotthonba(akkor még volt ilyen),hogy azt mondták neki most már őket a 2 nagyott nem fogom szeretni nem kellenek nekem csak a baba?,ó hát ez nem így van,csak a pici maga tehetetlen természetes en ő rá van utalva még a gondozásra,amit eggyütt is lehet csinálni és te élőbabával játszhatol soha nem is volt gond.Semmit nem értet félre,nem olyantól hallotta meg hogy mi hogy van nem kíváncsiskodott.Ezért én jónak tartom az ovis felvilágosítást,természetesen normális keretek
között.
Na ennyit az én gondolatomról,emlékemről.

1 megjegyzés:

Fauna írta...

Szerintem nagyon jól csináltad, érthetően, a gyermek korának megfelelően mondtad el. Ezt így kell csinálni. Idejében el kell mondani a saját korának és aktuális fejlődési szintjének megfelelően, hogy később nehogy innen-onnan szedjen össze butaságokat, vagy esetleg számára ijesztő dolgokat.